Ako sa stať úspešným kreatívcom v reklamnej agentúre

Priznajme si, mnohým z nás niekedy lezie reklama poradne na nervy. Sú však aj takí, ktorých reklama naopak baví, a to natoľko, že by reklamu sami radi tvorili. Žiadny článok z vás síce kreatívca neurobí, treba však vedieť, aké predpoklady by mal taký grafik, web dizajnér či copywriter spĺňať.

Kreatívny talent

Už z podstaty týchto profesií vyplýva, že musíte mať v sebe aspoň trochu kreatívneho talentu. U grafikov či web dizajnérov sa predpokladá predovšetkým vizuálne cítenie, u copywriterov nielen znalosť jazyka a jeho gramatiky, ale aj perfektná štylistika a cit pre prácu so slovom. Samozrejme, tvorivosť sa dá rozvíjať aj na kurzoch a školeniach kreativity, bez istých daností je to ale veľmi náročné. Nie náhodou na týchto pozíciách končia veľmi často ľudia z oblasti umenia – výtvarníci, spisovatelia, scenáristi, režiséri a podobne.

Všestrannosť

Ďalším predpokladom úspešného kreatívca je všestrannosť. To si mnohí adepti na tieto profesie neuvedomujú. Realita je ale taká, že reklamné agentúry si klientov veľmi nevyberajú, naopak, sú to klienti, ktorí si vyberajú reklamné agentúry. To znamená, že každý kreatívec musí byť pripravený tvoriť reklamu pre akýkoľvek produkt. Či ide o rodinný automobil, čokoládový nanuk, dátový paušál, hypotéku, kuchyne na mieru alebo povedzme album na mince. Bez všeobecného prehľadu by to nebolo možné.

Znalosť technológií

V súčasnosti je pre kreatívcov nevyhnutnosťou aj základná znalosť vybraných technológií, a to nehovoríme len o špeciálnom softvéri, ktorý používajú pri svojej práci grafici. Čoraz viac reklamy smeruje do online priestoru, preto je treba vedieť, ako fungujú weby, aplikácie a najmä sociálne siete. Poznať média, prostredníctvom ktorých sa reklama dostáva k recipientom, je rovnako dôležité ako poznať samotný produkt.

Tímová spolupráca a vzdelávanie

Je všeobecne známe, že kreatívci a ľudia s umeleckým talentom sú často veľkí individualisti. V reklamnej branži však drvivú väčšinu svojej práce musia vykonávať v súčinnosti s ďalšími kolegami, tímová spolupráca je preto ďalším dôležitým predpokladom. Ako každému povolaniu, aj kreatívcom časom hrozí stagnácia. Všetkým preto odporúčame sústavne na sebe pracovať – či už sledovaním aktuálnych trendov v reklame, alebo formou vzdelávania na workshopoch a marketingových konferenciách.